Leczymy chrapanie

Chrapanie jest następstwem zwiotczenia lub opuchnięcia ścian górnych dróg oddechowych. Nawilżanie powietrza oraz domowe inhalacje pomogą zmniejszyć obrzęki i poprawią krążenie. Chrapanie będzie mniej dokuczliwe.

Nawilżanie powietrza przed snem. Suche powietrze podrażnia błony śluzowe górnych dróg oddechowych, dlatego w pokoju, w którym śpisz, zainstaluj nawilżacz. Wieczorem dodaj do niego kilka kropel olejku z eukaliptusa, mięty lub majeranku.

Reklama

Olejki eteryczne (od 4 zł/10 ml) pod wpływem ciepła uwolnią się i udrożnią górne drogi oddechowe. Podniebienie miękkie obkurczy się, a jego drgania podczas snu będą mniejsze. Pamiętaj też, by często wietrzyć sypialnię.

Uwaga! Nawilżacze mogą być siedliskiem grzybów i bakterii, dlatego do pojemnika   wlewaj wodę z łyżką soli (powstrzyma ich rozwój) i przynajmniej raz w tygodniu go umyj.  

Inhalacje  

● Dwie łyżki nasion kozieradki zmiażdż   w moździerzu i zalej 0,5 l gorącej wody. Wdychaj pod przykryciem przez 10 min, na pół godziny przed snem. Kozieradka łagodzi stany zapalne błony śluzowej.

● Do naczynia z gorącą wodą dodaj kilka kropli olejku tymiankowego. Wdychaj pod przykryciem przez   15 min na pół godziny przed snem. Olejek działa bakteriobójczo.

Artykuł pochodzi z kategorii: Choroby

100 rad

Zobacz również

  • W ziarnach lnu znajdują się lignany, czyli substancje, które łagodzą dolegliwości związane z przekwitaniem. Podczas menopauzy w organizmie zaczyna brakować kobiecych hormonów – estrogenów, a... więcej