Jak obniżyć cholesterol?

Włącz do swojej diety oleje pochodzenia roślinnego, które zawierają dużo kwasów omega-3. Lekarze szczególnie polecają w tym względzie oliwę z oliwek, olej rzepakowy oraz margaryny wzbogacone w składniki obniżające ilość złego cholesterolu we krwi.

Jedz pomidory

Jedz pomidory. Warzywa te zawierają likopen, substancję, która może spowodować zmniejszenie ilości złej frakcji cholesterolowej nawet o 10 punktów! Co ciekawe, złe wyniki krwi najszybciej poprawia... przecier pomidorowy.

Chrup jabłka

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

W tych popularnych owocach znajdują się pektyny oczyszczające organizm z cholesterolu i metali ciężkich.

Reklama

Odrobina siemienia

Wystarczy codziennie zjeść łyżkę siemienia lnianego, żeby dostarczyć sobie porcję kwasów omega-3, wspomóc regenerację śluzówki w przewodzie pokarmowym i uchronić się przed chorobą wrzodową.

Ruszaj się!

Każdego dnia postaraj się zapewnić sobie przynajmniej pół godziny wysiłku fizycznego. Może być to np. spacer, jazda na łyżwach lub wchodzenie po schodach.

Odpoczynek

Chwila relaksu sprawi, że we krwi zmniejsza się ilość hormonów stresu, które pogarszają wyniki badań krwi.

Artykuł pochodzi z kategorii: Choroby

Twoje Imperium

Zobacz również

  • Zakażenia główną przyczyną występowania dolegliwości intymnych

    Zapytaliśmy Polki, czy wiedzą jaka jest różnica między infekcją intymną o podłożu bakteryjnym a grzybiczym? 42% kobiet nie znało odpowiedzi na to pytanie! więcej