Gdy często boli brzuch

Najważniejsze zasady diety.

Jeśli Twoje wyniki badań są w normie (nie cierpisz na alergię pokarmową, wrzody czy kamicę), bóle brzucha mogą być spowodowane nieprawidłową, zbyt ciężką dietą.

By poczuć się lepiej, jedz małe porcje 5 razy dziennie, unikać dań barowych i konserw. Posiłki przygotowuj ze świeżych produktów, ogranicz czerwone mięsa zawierające dużo tłuszczu. Nie jedz serów dojrzewających (zwłaszcza pleśniowych)ani parówek. Unikaj razowego pieczywa.

1. Warzywa to podstawa

Reklama

Nie wszystkie są jednak zalecane. Do posiłków dodawaj pomidory, jedz kiszone ogórki, warzywa korzeniowe gotowane na parze. Ogranicz kapustę, unikaj cebuli.

2. Koper, majeranek, cząber

Dodając te zioła do duszonych i gotowanych mięs czy zapiekanek, sprawisz, że będą lżejsze do strawienia. Unikaj zaś ostrych przypraw, drażniących żołądek i jelita.

3. Uważaj na cukier

Wybitnie sprzyja on fermentacji jelitowej (wzdęciom, wiatrom), zwiększa też ilość kwasów żołądkowych. Zamiast cukru używaj lepiej tolerowanego ksylitolu.

4. Ogranicz kawę

Napój ten pobudza ruchy jelit, zwiększa też wydzielanie enzymów i sprzyja nadkwasocie. Jeśli lubisz kawę, pij niezbyt mocną, w małej filiżance, bez mleka.

Artykuł pochodzi z kategorii: Choroby

Na żywo

Zobacz również