Dieta przy nadwrażliwości zębów

Są produkty, które niekorzystnie wpływają na szkliwo. Najlepiej byłoby z nich w ogóle zrezygnować. Jeżeli jednak mamy na nie duży apetyt, możemy je jeść, ale nie jako samodzielne dania.

Reklama

Szkodliwe działanie kwaśnych produktów zmniejszy się, gdy będziemy je spożywać w towarzystwie innych i zawsze w pierwszej kolejności. A bezpośrednio po nich warto zjeść coś bogatego w wapń i fluor, jak np. mleko i jego przetwory, jajka, ryby.

Gdy np. mamy ochotę na grejpfruta, zaraz po jego zjedzeniu sięgnijmy po kanapkę, np. z żółtym serem lub jogurt naturalny. Kwaśne napoje lepiej pić w trakcie posiłków, a nie pomiędzy nimi.

Kwaśne i gazowane napoje. Jeśli chcemy je wypić, użyjmy słomki – wtedy napój nie „obmywa” zębów, od razu trafia do przełyku. Pijmy niegazowaną wodę mineralną, ziołową i zieloną herbatę.

Kwaśne pokarmy. To głównie owoce, kiszonki, potrawy z octem. By zminimalizować ryzyko uszkodzenia szkliwa, popijajmy je dużą ilością niegazowanej wody mineralnej.

Słodycze. Obfitują m.in. w cukry, kwas fosforowy i cytrynowy, barwniki itp. Te składniki osiadają na zębach i przyczyniają się do erozji szkliwa, a w konsekwencji nadwrażliwości zębiny.

Artykuł pochodzi z kategorii: Choroby

Dobry Tydzień
Więcej na temat:

Zobacz również

  • Ucho pływaka

    ​Tak naprawdę jest to zapalenie ucha zewnętrznego. Możesz się go nabawić na basenie czy w saunie. Jednym słowem, głównym sprawcą jest woda lub wilgoć. Chorobę wywołują bowiem bakterie i grzyby,... więcej